reklama

Ako sa šije škriatok I.

Chcela by som vám ukázať pár obrázkov ako som šila na zákazku bábku škriatka. Dobrý deň, chcela by som vám ukázať pár obrázkov ako som šila na zákazku bábku škriatka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Prvá fáza - škriatok
Prvá fáza - škriatok (zdroj: Viera Rajnáková)

Zákazníčka si zadala svoju predstavu - musí mať červené botičky, červenú čiapočku, veľké modré oči a biele vlasy a bradu. Začala som tým, že sa mi podarilo kúpiť v detskej obuvi botičky na 0-3 mesiace. Od nich sa mi vlastne odvijali rozmery celej bábky. Naniesla som si na papier výšku a šírku botičiek. Teraz som experimentovala. Botičky sú 1/3 z dĺžky pod koleno. Od kolena po stehno je rovné dĺžke od zeme po koleno. Od stehna po pás plus 4 cm. Telo 3/4 z nôh. Hlava 1/3 z ostatného tela. No keď som to spočítala, tak mi vyšlo, že bábka by mala merať meter. To už uznáte, že je dosť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak späť a znovu rátať. Dĺžku pod koleno som upravila na dvakrát výšku botičiek. Ostatné miery primerane k tomu. Hlavu som zmenila na 1/4 z dĺžky ostatného tela. Hneď sa celková výška zmenila cca 60 cm. To už je reálnejšie aj na spotrebu materiálu aj ako hračka pre dieťa. :-)

Každá nožička je z troch dielov. Ušila som nožicky, prišila telíčko a začala pechovať dnu duté vlákno. Pekne po kúšočkoch. Každe utlačiť vareskou. Prešila som koleno a pokračovala v napĺňaní ďalej. Naplnila som až po pás, ktorý som prešila.

Pokračovala som ušitím jednej a druhej ručičky. Naplnila som dlane a prešila prstíky a zápäastie. ďalej som naplnila po lakte a prešila ich. Naplnila som ručičky až po vrch a všila som ich do telíčka. Telíčko som trochu uzašila ručne a naplnila až po okraj. Zašila som dieru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teraz nastala ta najbabravejšia robota. Na prednú časť hlavy som ručne prišila vačky pod očami, biele beľmo a na neho svetlomodrú dúhovkuu. Všetko ručne drobnými stehmi. Zreničky sú malé čierne gombíky. Nos je so svetloružového šifénu na dvakrát preloženého. Tiež je ručne prišívaný. Ešte červené ústa a čierne obrvy. Akoinak ručne prišívaneé. :-)

Ešte som si oproti pôvodnému plánu vymyslela dlhšiu bradu na hlavičke, takže som všila medzikusy do hlavicky a celé som to zošila na stroji až na úzku dieru na vrchu hlavy, aby som mohla hlavičku prevrátit na líc a vyplniť ju. Hlavičku som ručne uzavrela a aj ručne ju prišila k telíčku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tu sa môžete pozrieť na výsledok. Ďalší postup rozpíšem v ďalšej časti blogu. Tak zatiaľ dovidenia.

Viera Rajnáková

Viera Rajnáková

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som zvedavá ženská a uvidíme, čo z toho vznikne. Zoznam autorových rubrík:  BratislavaSúkromnéTextilné technikyNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu